Mart 1970'de Ortaköy ayaklarının kazısı başladı. Hemen ardından da Beylerbeyi ayaklarının kazısı başladı...
Taşıyıcı çelik halatların çekilmesi
4 Ağustos 1971: Kule montajı
17 Ağustos 1971: Kule montajı
Mayıs 1971'de Ortaköy çelik kulelerinin montajına başlandı. Beylerbeyi kulelerinin montajına ise Temmuz 1971'de başlandı. 1972'nin Ocak ayında her iki çelik kule de yükseldi.
20 Şubat 1970: Temel atma töreni (beylerbeyi)
Kuleler tamamlanınca Ortaköy'den Beylerbeyi'ne kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel; 2 adet kılavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek, ilk birleşim sağlandı (Ocak 1972).
Taşıyıcı halatlarla ilk bağlantı
Beylerbeyi kulesi
Shot at 2007-07-27
21 Şubat 1972: Kılavuz halatlar çekili
Tabliye dikey kesiti
Kuleler (henüz tabliyesiz)
Nisan 1973'de kauçuk alaşımlı çift kat asfaltının dökümüne başlandı
Aralık 1972'de ilk tabliye köprüye gerilen çelik halatlara, salıncak sistemiyle monte edilmeye başlandı. Kulelerin tepesindeki vinçler yardımıyla ve palangalar vasıtasıyla içi bos tabliyeler askı halatlarına bağlandılar.
Tabliyelerin yukarı çekilmesine köprünün ortasından başlandı ve sırasıyla iki uca doğru eşit sayıda çekildi.
26 Mart 1973'de son tabliye de montajlandı. Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı. Böylece, ilk kez yürüyerek Asya'dan Avrupa'ya geçildi...
26 Mart 1973: Son Tabliyenin Montajı tamamlanmak üzere
23 Temmuz 1973 Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köprüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla dönen-levhalar (rolling leaf) monte edildi.
Yaklaşım viyadüklerinin inşasına (Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen) Şubat 1973'de başladı ve Mayıs 1973'de bitirildi.
Ortaköy Yaklaşım viyadüğü inşaatı (Lido'nun yanı)
20 Temmuz 1973: Yaklaşım viyadüğü inşası
8 Haziran 1973'de ilk defa araçla geçiş tecrübesi yapıldı.
15 Mart 1974'de çevre yolunun önemli geçişlerinden olan; Haliç Köprüsü'nün iki yakası birleştirildi ve yaya olarak geçildi. 10 Eylül 1974'de de Haliç Köprüsü açıldı.
Tüm çalışmalar tamamlandı ve köprü açılışa hazırlandı...
30 Ekim 1973-Açılış Günü Hazırlıkları-Mobil şeref Tribünü Araçları gidiyorlar
Açılış töreni. Yeni alınan Büssingler misafirleri getirmişler ve beklemedeler.
Ve Köprü 30 Ekim 1973'de törenle açıldı... (Cumhuriyet'in 50. Yıldönümü)
30 Ekim 1973: Tören Alanı-Yayaların Yürüyüşü Başladı...
Köprünün açıldığı gün halk o kadar yoğun bir ilgi gösterdi ki, on binlerce kişi aynı anda her iki yakaya doğru karşılıklı yürümeye başladı. Yoğunluk nedeniyle gazeteler köprünün çökme tehlikesi geçirdiğini yazdı
Köprünün açıldığı hafta: Araçlar tek tük ve bu kadar büyük köprüye ne gerek vardı tartışmaları
Boğazın gerdanlığı Boğaziçi Köprüsü'nün ilginç hikayesi böyle....
Böylesine güzel bir yerde yaşıyanlar cok şanslı bence...