PaYlaŞıMıN En GüZeLiNe
PaYlaŞıMıN En GüZeLiNe
PaYlaŞıMıN En GüZeLiNe
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

PaYlaŞıMıN En GüZeLiNe

Contact Saplantınız Olacak
 
AnasayfaGaleriAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 İstanbul Boğazının Gerdanlığı

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
C@ntact
Admin
Admin
C@ntact


Erkek
Mesaj Sayısı : 171
Yaş : 44
Kayıt tarihi : 17/04/08

İstanbul Boğazının Gerdanlığı Empty
MesajKonu: İstanbul Boğazının Gerdanlığı   İstanbul Boğazının Gerdanlığı Icon_minitimeC.tesi 3 Mayıs - 6:30:28














İstanbul Boğazının Gerdanlığı 11906512wx5

Mart 1970'de Ortaköy ayaklarının kazısı başladı. Hemen ardından da Beylerbeyi ayaklarının kazısı başladı...

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 69487215lw7

Taşıyıcı çelik halatların çekilmesi

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 13741457mf9


4 Ağustos 1971: Kule montajı

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 31704093dk8

17 Ağustos 1971: Kule montajı

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 19367862gw3

Mayıs 1971'de Ortaköy çelik kulelerinin montajına başlandı. Beylerbeyi kulelerinin montajına ise Temmuz 1971'de başlandı. 1972'nin Ocak ayında her iki çelik kule de yükseldi.

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 42919224lq3

20 Şubat 1970: Temel atma töreni (beylerbeyi)

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 78861788gr6

Kuleler tamamlanınca Ortaköy'den Beylerbeyi'ne kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel; 2 adet kılavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek, ilk birleşim sağlandı (Ocak 1972).

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 17171662lp9

Taşıyıcı halatlarla ilk bağlantı

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 14018064nm6

Beylerbeyi kulesi

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 10iw7
Shot at 2007-07-27

21 Şubat 1972: Kılavuz halatlar çekili

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 11oh9

Tabliye dikey kesiti

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 12jf6

Kuleler (henüz tabliyesiz)

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 13hu5

Nisan 1973'de kauçuk alaşımlı çift kat asfaltının dökümüne başlandı

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 14ck8

Aralık 1972'de ilk tabliye köprüye gerilen çelik halatlara, salıncak sistemiyle monte edilmeye başlandı. Kulelerin tepesindeki vinçler yardımıyla ve palangalar vasıtasıyla içi bos tabliyeler askı halatlarına bağlandılar.

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 15fk3

Tabliyelerin yukarı çekilmesine köprünün ortasından başlandı ve sırasıyla iki uca doğru eşit sayıda çekildi.

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 16eq1

26 Mart 1973'de son tabliye de montajlandı. Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı. Böylece, ilk kez yürüyerek Asya'dan Avrupa'ya geçildi...

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 17rh8

26 Mart 1973: Son Tabliyenin Montajı tamamlanmak üzere

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 18ff6

23 Temmuz 1973 Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köprüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla dönen-levhalar (rolling leaf) monte edildi.

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 19ut3

Yaklaşım viyadüklerinin inşasına (Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen) Şubat 1973'de başladı ve Mayıs 1973'de bitirildi.

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 20fd3

Ortaköy Yaklaşım viyadüğü inşaatı (Lido'nun yanı)

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 21ua0

20 Temmuz 1973: Yaklaşım viyadüğü inşası

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 22re2

8 Haziran 1973'de ilk defa araçla geçiş tecrübesi yapıldı.

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 23ra8

15 Mart 1974'de çevre yolunun önemli geçişlerinden olan; Haliç Köprüsü'nün iki yakası birleştirildi ve yaya olarak geçildi. 10 Eylül 1974'de de Haliç Köprüsü açıldı.

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 24pn6

Tüm çalışmalar tamamlandı ve köprü açılışa hazırlandı...

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 25cw3

30 Ekim 1973-Açılış Günü Hazırlıkları-Mobil şeref Tribünü Araçları gidiyorlar

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 26ad7

Açılış töreni. Yeni alınan Büssingler misafirleri getirmişler ve beklemedeler.

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 27wo7

Ve Köprü 30 Ekim 1973'de törenle açıldı... (Cumhuriyet'in 50. Yıldönümü)

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 28zj8

30 Ekim 1973: Tören Alanı-Yayaların Yürüyüşü Başladı...

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 29jl3

Köprünün açıldığı gün halk o kadar yoğun bir ilgi gösterdi ki, on binlerce kişi aynı anda her iki yakaya doğru karşılıklı yürümeye başladı. Yoğunluk nedeniyle gazeteler köprünün çökme tehlikesi geçirdiğini yazdı

İstanbul Boğazının Gerdanlığı 30jq2

Köprünün açıldığı hafta: Araçlar tek tük ve bu kadar büyük köprüye ne gerek vardı tartışmaları
İstanbul Boğazının Gerdanlığı 31yq2

Boğazın gerdanlığı Boğaziçi Köprüsü'nün ilginç hikayesi böyle....



Böylesine güzel bir yerde yaşıyanlar cok şanslı bence...İstanbul Boğazının Gerdanlığı Grin




Kaynak: Alıntıdır...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://contact.yetkin-forum.com
 
İstanbul Boğazının Gerdanlığı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
PaYlaŞıMıN En GüZeLiNe  :: »»-(¯`v´¯)-» Kültür - Sanat - Tarih - Biyografi - Şiir »»-(¯`v´¯)-» :: Kültür ve Sanat-
Buraya geçin: